Training

Heel goed dat u van plan bent om binnenkort te gaan sporten of inmiddels zelfs al aan het sporten bent. U zult hierdoor merken dat u zich fitter voelt en lekkerder in uw vel komt te zitten. Maar u bent er nog niet! Plan voor uzelf hoe vaak per week u wilt sporten, wat uw doelstelling is en in welke termijn u dit zou willen bereiken. Heeft u behoefte aan een hardloop- of buikspierschema of eventuele andere hulp, vraag dan naar de mogelijkheden.

Rust & Regelmaat

Naast sporten zijn rust en regelmaat belangrijk om uw doelstellingen te kunnen realiseren en om een gezonde levensstijl na te kunnen streven. Het is van groot belang dat u de getrainde spieren na de inspanning voldoende rust gunt, bij voorkeur zo’n 48 uur. Geeft u de spier niet voldoende rust, dan kan het tegenovergestelde effect optreden. Na de rustperiode is de spier sterker hersteld dan daarvoor en rijp voor een nieuwe prikkel. Een ander belangrijk aspect is de rust en regelmaat die u dient te nemen door middel van slaap. Probeer dagelijks minimaal 7 uur te slapen en op een vast tijdstip naar bed te gaan en op te staan. Ook het op vaste tijdstippen eten, zal er voor zorgen dat u zich na enkele dagen fitter en vitaler voelt. Heeft u vragen en/of tips nodig omtrent rust en regelmaat, stel deze gerust.

Voeding

Elke vorm van training vraagt om de juiste voeding. Traint u hard, maar past u uw voeding er niet op de juiste manier op aan, dan bereikt u niet het gewenste resultaat. Of u nu af wilt vallen, aan wilt komen of lekkerder in uw vel wilt zitten, dan is het van belang het juiste eetpatroon te volgen. Heeft u moeite met uwe eetpatroon of weet u niet welk eetpatroon het beste bij u past, vraag dan naar de mogelijkheden.

Vind mij op Facebook